Beste oud-leerling van het Montessori Lyceum,

Rotterdam, 26 november 2013

In oktober 2012 hadden wij een geweldig en succesvol 15e lustrum met 1700 oud-leerlingen.

Zij namen de moeite om de schoolreünie te bezoeken. Uit die enorme opkomst bleek hoe sterk de onderlinge band en die met het Montessori Lyceum Rotterdam is.

Daarom was er door een aantal oud-leerlingen, docenten en medewerkers het initiatief genomen om een alumnivereniging op te richten. Deze vereniging zou zich enerzijds richten op die onderlinge band en op informatie van en tussen de oud-leerlingen en anderzijds op de verbinding (interactie) met het Montessori Lyceum van nu.

In juni en september jl. schreven wij u al hierover.

Alhoewel het aantal reacties/aanmeldingen van oud-leerlingen bemoedigend was (ongeveer 200), zijn wij van mening dat dit aantal te klein is in verhouding tot het totale aantal oud-leerlingen (ongeveer 7.700) van de school.

Onze voorkeur gaat ernaar uit om te kunnen blijven communiceren met een zo groot mogelijk aantal oud-Montessorianen.
Daarom kiezen wij ervoor om in plaats van een vereniging een stichting met de naam Stichting “Wij Montessorianen” op te richten.

Deze Stichting zal trachten zoveel mogelijk oud-leerlingen te bereiken en dezelfde doelen nastreven als de oorspronkelijk beoogde vereniging. Deze website is daar al een voorbeeld van.

Binnen het Montessori Lyceum Rotterdam wordt een adressenbestand van oud-leerlingen (Oud-Leerlingen Desk) beheerd.
De stichting kan hierop te allen tijde een beroep doen ten behoeve van de communicatie met de oud-Montessorianen.

Wij zijn daarnaast van plan de komende jaren sociale activiteiten te organiseren, zodat wij elkaar weer kunnen treffen. Verder houden wij u op de hoogte over de huidige en toekomstige ontwikkelingen van het Montessori Lyceum Rotterdam. Wij denken hierbij, naast de inmiddels bestaande website en Facebook pagina, aan onder andere een e-briefing per e-mail.

Tevens zal er aandacht worden besteed aan de netwerkmogelijkheden voor de huidige leerlingen.
Zij zullen zich – in vrijheid opgevoed – zodoende wellicht nog beter kunnen voorbereiden op hun toekomstige keuzes.

Als eerste bestuur van de Stichting, vanaf 10 januari 2014, stellen wij voor:

• Marc Udink, Voorzitter
  • Philip de Liagre B√∂hl, Secretaris
  • Bart van den Bergh, Penningmeester
  • Maura Renardel de Lavalette, Bestuurslid Uitvoerende Projecten

U kunt hen bereiken door u in te schrijven en dan uw opmerkingen te plaatsen in een van de vele opties die dan beschikbaar komen.

Wij danken iedereen voor de (positieve) reacties tot nu toe en hopen dat u met deze bovenvermelde keuzes kunt instemmen,
en tekenen,
met Montessoriale groet,

De initiatiefnemers van het eerste uur:

Marja ten Berg-Bos
Saskia Dijxhoorn (secretaris a.i.)
Cuna-Laura Duin (contactpersoon RML)
Geerte Hage (verslaglegging)
Bert van der Hoorn
Jan Wouter Koning (rector)
Wim Kroef (adressenbestand)
Philip de Liagre Böhl (Nieuwsbrief)
Reins Mangert- Doeksen
Maura Renardel de Lavalette (Nieuwsbrief)
Maurits de Savornin Lohman (voorzitter a.i.)
Marc Udink

'Doelstelling' has no comments

Be the first to comment this post!

Would you like to share your thoughts?

Images are for demo purposes only and are properties of their respective owners.
Old Paper by ThunderThemes.net